اخبار سینماییجشنواره ها

نشست خبری نگار

رامبد جوان در نشست خبری فیلم «نگار» با بیان این‌که عاشق آثار اکشن است، تاکید کرد سینمای ایران نیازمند موضوع‌ها و فیلم‌های متفاوت و جدید است.

به گزارش فیلموویز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان باحضور کارگردان، احسان گودرزی (فیلمنامه‌نویس)، بهرام بدخشانی (مدیر فیلمبرداری)، وحید مقدسی (صدابردار)، امیرحسین قدسی (طراح صحنه) و مانی حقیقی و نگار جواهریان (بازیگران) بامداد روز چهارشنبه (13 بهمن) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

رامبد جوان به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در ابتدای این نشست درباره نحوه شکل‌گیری داستان و محتوای فیلم توضیح داد: «قصه این فیلم چهار سال پیش در ذهن من شکل گرفت. من عاشق سینمای اکشن هستم و به این فکر می‌کردم که اگر در جامعه امروز ما دختری حقش خورده شود و خودش بخواهد احقاق حق کند چه ماجراهایی خواهد داشت، آن هم در مقابل یکسری افرادی که صدایش را نمی‌شوند و او مجبور است کاری کند که صدایش شنیده شود.»

او ادامه داد: «نوشتن این قصه را به احسان سپردم. او بیشتر تئاتری است و ذهن فوق‌العاده سیالی دارد. بعد از این مرحله با نگار جواهریان و احسان گودرزی به صورت سه نفره این فیلمنامه را با همفکری پیش بردیم و به سرانجام رساندیم.»
در ادامه نشست، احسان گودرزی درخصوص فیلمنامه گفت: «این فیلمنامه محصول تمامی عوامل گروه است و بعد از پایان کار، من فکر نمی‌کردم که نویسنده آن بوده‌ام، از اعتماد رامبد جوان بسیار سپاسگزارم.»
نویسنده فیلم «نگار» افزود: «مطمئنا فضای تئاتر در کارهای من همیشه تأثیرگذار بوده و هست. تأثیر این تخیل و غیر واقع‌گرایانه‌ بودن را در نوشتن فیلمنامه از تئاتر گرفته‌ام.»

نگار جواهریان درباره نقش خود در فیلم جدید رامبد جوان گفت: «هیچ شباهتی با نقش‌های دیگرم در این فیلم نمی‌بینم. در چنین ریسکی قرار گرفتن برایم جذاب بود. از زمان طرح یک خطی فیلمنامه در جریان آن بودم و بسیار خوش شانس بودم که قدم به قدم با فیلمنامه پیش رفتم و نقش را برای خود تحلیل کردم.»

این بازیگر ادامه داد: «در سینمای ایران استفاده از ویژوال‌افکت هنوز ناشناس است و جا دارد که آن را بهتر یاد بگیریم. به هر حال تجربه کردن آن اولین بار برای من کیف خاصی داشت.»

رامبد جوان در ادامه در باره انتخاب فیلمش برای بخش هنر و تجربه گفت: «راستش را بخواهید نمی‌دانم. بعد از اینکه فیلم را دیدند، به من زنگ زدند و این بخش را برای نمایش فیلم پیشنهاد دادند و من هم پذیرفتم. هیچ تحلیلی پشت قضیه نبود.»
او همچنین در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا از پیمان معادی که از ابتدا قرار بود در این فیلم بازی کند، استفاده نکرده است، پاسخ داد: «پیمان می خواست در این فیلم بازی کند اما یک روز تصمیم گرفت که دیگر بازی نکند. خودم هم قطعا در این فیلم بازی نمی‌کردم چرا که از لحاظ فرم و اجرا کار سختی بود و اگر جلوی دوربین می‌رفتم احتمال خطا برایم به عنوان کارگردان بالا می‌رفت

این کارگردان افزود: «کارگردان چشم و گوش‌بازی هستم. همیشه آماده گرفتن هر مشاوره‌ای هستم و در پیش تولید این فیلم هم مشاوره‌های زیادی گرفتم. «نگار» فیلمی بود که از ابتدا در کارگردانی مهندسی داشت. این فیلم بدون دکوپاژ اصلا ساخته نمی‌شد و از پیش تولید این امر لحاظ شد. همه چیز در این فیلم محاسبه شده است و ماه‌ها درباره آن صحبت کردیم.»

مانی حقیقی در مورد حضور خود در این فیلم گفت: «وقتی نقش به من پیشهاد شد، احساس کردم ریسک بزرگی است چرا که ژانر آن بگیر و نگیر دارد و محتوای روایی آن هم پیچیده است. اما هرچه جلوتر رفتیم تازه متوجه شدم همه چیز از قبل حساب شده است. اکنون هرچه بیشتر فیلم را می‌بینم، بیشتر متوجه استخوان‌بندی محکم روایی داستان آن می‌شوم.»

بعد از این، جوان در خصوص تفاوت شخصیتش بین اجرای «خندوانه» و این فیلم گفت: «من نمی‌توانم همیشه یک شکل و یک نوع باشم چون اطرافیانم از من زده خواهند شد، اگر این‌طور بودم اولین نفری که از دست من به ستوه می‌آمد نگار بود که من را خفه می‌کرد. همه انسان‌ها هم همینطور هستند، هیچکس یک شخصیت ثابت ندارد.»

او درباره پیش بینی خود درمورد نظر هیئت داوران نسبت به فیلمش توضیح داد: «داوران اگر باحال باشند از فیلم خوش‌شان می‌آید و اگر نباشند فیلم را دوست نخواهند داشت ولی می‌دانم که داوران این دوره خیلی باحال هستند.»
بهرام بدخشانی، فیلمبردار فیلم هم ضمن تاکید بر اینکه اولین تجربه همکاری‌اش را در سینما با رامید جوان
  در «نگار» گذرانده است، گفت: «اولین تصویر های فیلم را از شب جنگل شروع کردیم و بعد از چند روز کار، دیگر با کارگردان صحبت زیادی نداشتیم و به توافق رسیده بودیم چراکه سلیقه‌هایی نزدیک به هم داشتیم.»

در پایان این نشست، رامبد جوان با اشاره به خستگی ناشی از فیلم‌های غم انگیز رایج در سینمای ایران گفت: «تا کی می‌خواهیم از بدبختی صحبت کنیم. تا کجا می‌خواهیم دوربین را به میان مردم ببریم؟ به نظرم کمی باید به موضوع‌ها و فیلم‌های جدید رو بیاوریم.»

 

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا