اخبار سینمایی

نشان افتخار مدنی

نشان افتخار مدنیتام هنکس و رابرت دنیرو در میان ستارگانی هستند که بالاترین نشان افتخار مدنی آمریکا را از دست رییس‌جمهور این کشور دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشان افتخار آزادی ریاست‌جمهوری هر سال به کسانی اهدا می‌شود که به شکل شایسته‌ای به این کشور کمک کرده‌اند. باراک اوباما سه‌شنبه این نشان را به ۲۱ تن اهدا خواهد کرد.

اوباما در این باره گفت: «این مدال بزرگداشت این ایده است که همه ما بدون توجه به جایی که از آن آمده‌ایم فرصت این را داریم که در بهبود اوضاع کشور نقش داشته باشیم. از دانشمندان و هنرمندان گرفته تا ورزشکاران و فعال‌های اجتماعی و بشردوستان تمام این ۲۱ نفر به پیشرفت آمریکا کمک کرده‌اند.»‌

الن دی‌جنرس، بروس اسپرینگستین، دیانا راس و رابرت ردفورد دیگر چهره‌های سرشناس دنیای سرگرمی در جمع این ۲۱ نفر هستند. از دیگر افراد سرشناس حاضر در این فهرست می‌توان به بیل و ملیندا گیتس اشاره کرد. کریم‌ عبدالجبار و مایکل جردن هم از ورزشکاران مشهور حاضر در این فهرست هستند.

این مدال به کسانی اهدا می‌شود که کارهایی در جهت بهبود امنیت ملی انجام داده یا گامی در جهت منافع ملی این کشور برداشته باشند.

این جایزه علاوه بر این به افرادی که در فعالیت‌های مرتبط با صلح جهانی یا کارهای اثرگذار فرهنگی شرکت دارند نیز اهدا می‌شود.

منبع‌: بی‌بی‌سی / ۱۷ نوامبر

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا