اخبار سینماییجشنواره ها

برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر

ekhtetamieh1-31برگزیدگان بخش های مختلف سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری، مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجرعصر دوشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار و برگزیدگان این رویداد سینمایی بدین شرح معرفی شدند.

بر اساس این گزارش،‌ در بخش هنر و تجربه تندیس بهترین فیلم کوتاه به «پیکره» اهدا شد. و در ادامه هیات داوران ضمن تقدیر از فیلم سینمایی «نفس» تندیس بهترین فیلم بلند را به «سپیده دم» اهدا کرد.

در بخش بین‌المذاهب

دو دیپلم افتخار به «ازدواج با عشق در کابل» به کارگردانی امین پلنگی و فیلم کوتاه «هستی» رسید و جایزه اصلی بخش بین‌المذاهب  فیلم سینمایی «زمناکو» از آن خود کرد.

در بخش «جلوه‌گاه شرق»

دیپلم افتخار به بهروز نورانی‎پور برای مستند  «A175» تعلق گرفت و تندیس بهترین کارگردانی و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی را «مادام کوراژ» دریافت کرد.

در ادامه، «درخت گردو» تندیس بهترین فیلم آسیایی و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی را از آن خود کرد.

در بخش جایزه محمد امین (ص)

رضا کیانیان برای اهدای جایزه روی سن رفت و گفت: این جایزه برای نخستین بار اهدا می شود و در ادامه جایزه محمد امین (ص) به فیلم سینمایی «ازدواج با عشق در کابل» ساخته امین پلنگی رسید.

در بخش سینمای سعادت

جایزه بهترین فیلم کوتاه و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به «دیدن» تعلق گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به پانته آپناهی‌ها برای بازی در «نفس» اهدا شد.

سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به سیگور سیگورجانسون و تئودور جولیوسن، برای فیلم «قوچ‎ها» اهدا شد و سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به «اماما؛‌هنگامه سقوط یک درخت» رسید.

سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به امین آلپر برای «جنون» از ترکیه اهدا شد و سیمرغ سیمین جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین دستاورد هنری به «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی رسید.

سیمرغ زرین بهترین فیلم و ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «قوچ‌ها» اهدا شد.

مبرکریمی: به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر سلام می کنم

رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر پیش از پایان مراسم با حضار صحبت کرد . او گفت: سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به لحظات آخر نزدیک می شود. از همه کسانی که کمک کردند تا افتخاری ملی و در خور نام ایران انجام شود تشکر می کنم.از رییس سازمان سینمایی، تیم همراهم و مردم ایران که کمک کردند یک رویداد فرهنگی خوب شکل بگیرد، ممنونم.جای آقای تقوایی خالی است. جای عباس کیارستمی عزیز خالی است و امیدوارم سال بعد در کنار ما باشند.

خوشحالم جشنواره ای منظم و بااستاندارد برگزار شد. وقت خداحافظی است. با توجه به مسوولیتی که به من داده شده به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر سلام می کنم.از کاستی ها عذرخواهی می کنم و قول می دهم سال بعد جشنواره باشکوه تری خواهیم داشت. خوشحالم که اختتامیه با سرعت به پایان رسید. به برگزیدگان تبریک می گویم.

در ادامه امیر اسفندیاری معاون امور بین الملل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: آقای تقوایی و آقای محقق داماد در جلسات داوری حضور داشتند و در کنار ما بودند اما نتوانستند در اختتامیه حضور یابند.

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا