یادداشت

کتاب پشت صحنه پدر خوانده

­فرانسیس فورد کاپولا سازنده سه گانه «پدرخوانده» عکس‌ها و دست‌نوشته‌هایی از پدرخوانده را که قبلا تاکنون کسی آنها را ندیده بود، در قالب یک کتاب منتشر کرد.

به گزارش فیلموویز به نقل از مهر ، چهل و چهار سال پس از اکران فیلمی که جهان تحسینش کرد، فرانسیس فورد کاپولا کارگردان این اثر، اسنادی از یادداشت‌های روزانه تولید این فیلم را در معرض دید عموم قرار داد.

در سال ۱۹۶۹ پارامونت از کاپولا خواست تا رمان «پدر خوانده» ماریو پوزو را به فیلم درآورد. او در مقدمه کتاب جدیدش درباره تولید این فیلم که ۲۴۵ میلیون دلار فروش کرد و سه اسکار برد، نوشت: قصد داشتم پروژه را ول کنم. تجاری‌تر و هرزه‌تر از آن بود که به سلیقه من بخورد.پشت صحنه پدرخوانده

اما کاپولا که آن زمان پدری جوان و ۳۰ ساله بود، سرانجام برابر دریافت چک کوتاه آمد وبا خواندن دوباره داستان نظرش درباره کتاب تغییر کرد. نوشته است: خواندن دوباره نظرم را تغییر داد و داستانی در برابر چشمم جان گرفت که استعاره‌ای از کاپیتالیسم آمریکایی بود و داستان یک پادشاه بزرگ و سه پسرش را روایت می‌کرد.

پدر خوانده

کاپولا برای سر و سامان دادن به افکارش یک «کتابچه فوری» درست کرد که یک کار تئاتری بود و او آن را در کالج هافسترا یاد گرفته بود. او رمان را صحنه به صحنه در قالب سه فیلم به هم پیوسته در این کتابچه نوشت و درباره زمان‌ها و چیدمان، یادداشت‌هایی به آن اضافه کرد. او این مسیر را چنین توضیح داداه است: «داشتم در یک رویا زندگی می‌کردم.»

کتاب پدر خوانده

حالا کاپولا همه اطلاعات از روند خلاقانه تولید این فیلم را در قالب «کتاب پدر خوانده» منتشر کرده است. این کتاب از سوی «ریگان آرتز» از تاریخ ۱۵ نوامبر به قیمت ۵۰ دلار منتشر شده است.

در این کتاب شماری از عکس‌های روند تولید فیلم نیز وجود دارد که قبلا هرگز دیده نشده بود.

شماری نسخه محدود از این کتاب با امضای کاپولا نیز به قیمت ۵۰۰ دلار منتشر شده است.  

منبع:هالیوود ریپورتر

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − دو =

دکمه بازگشت به بالا