جشنواره ها

ابواییست پرمخاطب ترین اثر سینما حقیقت

به گزارش فیلموویز به نقل از خبرگزاری فارس، در اولین روز برگزاری جشنواره حقیقت 48 مستند ایرانی و خارجی به نمایش درآمد. که در میان آثار به نمایش درآمده در روز اول دو فیلم سینمایی «زنانی با گوشواره باروتی» و «ابوایست» پرمخاطب‌ترین فیلم‌‌های روز اول جشنواره شدند. 

«زنانی با گوشواره باروتی» ساخته رضا فرهمند است این مستند پیش از این با نام «خوشحال بودم که نمی‌توانستم متنفر باشم» تولیدش آغاز شده بود و سپس به «زنانی با گوشواره‌های باروتی» تغییر نام داد.

در این مستند ما با «نور» ژورنالیست جنگ همراه می‌شویم. او با همه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد مصرانه مبارزه می‌کند، پابه پای رزمنده‌ها پیش می‌رود و گزارش می‌گیرد. او به کمپ پناهجویی بیوه‌ها و کودکان داعشی می‌رود تا روایت‌های پوشیده و احساسات کشته شده آنها را به تصویر بکشد، اما روایت زنانگی نور از جنگ همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از این‌رو، برای اولین بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که دست‌اندرکاران آن ادعا می‌کنند تا به‌حال در هیچ فیلم مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است‌. 

فیلم مستند «ابوایست» که با حضور مجید انتظامی در پردیس چارسو روی پرده رفت یک مستند پرتره درباره زندگی مجید انتظامی است که توسط امیر صادق محمدی کارگردانی شده است. 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا