اخبار سینمایی

آخرالزمان زامبی ها

برد پیت، و کمپانی‌های پارامونت و اسکای‌دنس برای کارگردانی دنبالۀ فیلم «جنگ‌جهانی زِد» با دیوید فینچر وارد مذاکره شدند.

به گزارش فیلموویز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از این قرار بر این بود که جی‌.ای بایونا کارگردانی این دنبالۀ سینمایی را برعهده داشته باشد اما این کارگردان در نهایت ترجیح داد کارگردانی دنبالۀ «دنیای ژوراسیک» را قبول کند.

برد پیت که در دنبالۀ «جنگ‌جهانی زِد» علاوه بر بازیگری نقش تهیه‌کننده را هم برعهده دارد، تا کنون با چندین کارگردان در این رابطه ملاقات کرده است. اما به نظر می‌رسد که دیوید فینچر گزینۀ نهایی پیت برای کارگردانی فیلمی است که ساخت آن از اوایل سال 2017 آغاز می‌شود.

همکاری فینچر و برد پیت در دنبالۀ «جنگ‌جهانی زِد» چهارمین همکاری این دو چهرۀ مطرح دنیای سینما در یک اثر سینمایی خواهد بود. این دو پیش از این در فیلم‌های «باشگاه مبارزه»، «هفت» و «مورد عجیب بنجامین باتن» با هم کار کرده‌اند. این دو هنرمند چند سال پیش نیز در بازسازی «20 هزار فرسنگ زیردریا» برای دیزنی تا مرز همکاری پیش رفتند که به سرانجام نرسید.

دیوید فینچر از سال 2014 به این سو هیچ فیلم بلندی برای سینما نساخته است. او سال 2014 فیلم «دختر گمشده» را با بازی بن افلک روانه سینما کرد. این کارگردان به تازگی یک قسمت آزمایشی از سریال «شکارچیان ذهن» را برای نتفلیکس ساخته است.

این کارگردان برجسته معمولا علاقه‌ای به ساخت دنباله‌های سینمایی ندارد و بیشتر علاقه دارد تا ایده‌های ناب و اصیل را به تصویر بکشد. او این عدم علاقه را هنگام کارگردانی «بیگانه 3» آشکار کرده بود.

پیش از اینکه بایونا از پروژه ساخت دنبالۀ «جنگ‌جهانی زِد» کناره‌ گیرد، پارامونت 9 ژوئن سال 2017 را برای اکران فیلم در نظر گرفته بود. اما با کناره‌ گرفتن این کارگردان از پروژه احتمالاً زمان اکران آن نیز تغییر خواهد کرد.

فیلم نخست «جنگ‌جهانی زِد» در گیشه جهانی به موفقیت خوبی دست یافت و به فروشی برابر با 540 میلیون دلار دست پیدا کرد. جزئیات فیلمنامۀ دنبالۀ «جنگ‌جهانی زِد» هنوز مشخص نیست و تنها مشخص است که رویدادهای فیلم در دوران رستاخیز زامبی‌ها روی می‌دهند.

«جنگ‌جهانی زِد» با اقتباس از کتاب پرفروش مارک بروکس به پرده سینما راه یافت.

منبع: ورایتی / 10 اوت

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − دو =

دکمه بازگشت به بالا