اخبار سینماییپرفروش ترین‌ها

گیشه در تسخیر تیم برتون

miss-peregrines-home-movie1فانتزی جدید تیم برتون به راحتی فیلم «دیپ‌واتر هورایزون» پیت برگ را پشت‌سر گذاشت و پرفروش‌ترین فیلم پایان هفته سینمای آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» با اکران گسترده در بیش از سه هزار سالن سینما در سه روز پایانی هفته 28 میلیون و 500 هزار دلار فروخت. «دیپ‌واتر هورایزون» با بازی مارک والبرگ هم با فروشی برابر با 20 میلیون و 600 هزار دلار دومین فیلم پرفروش پایان هفته بود.

در باکس‌آفیس جهانی هم «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» در 55 کشور 36 میلیون و 500 هزار دلار فروخت و با فروش جهانی 65 میلیون دلار هفته را به پایان رساند. بیشترین استقبال از این فیلم در کره‌جنوبی روی داد.

از آنجا که ساخت «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» 110 میلیون دلار خرج روی دست کمپانی فاکس و شرکت فیلمسازی چرنین اینترتینمنت گذاشت، صحبت درباره سودآوری فیلم خیلی زود است. برتون سال 2012 فیلم «سایه‌های سیاه» را با بودجه‌‌ای برابر با 150 میلیون دلار کارگردانی کرد که در گیشه موفقیت چندانی به دست نیاورد.

«خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» با اقتباس از رمان پرفروشی به همین نام نوشته نویسنده و فیلمساز آمریکایی رنسام ریگز ساخته شد. این فیلم داستان پسری جوان با بازی ایسا باترفیلد است که در سفر به جزیره‌ای در ولز خانم پرگرین با بازی اوا گرین را ملاقات می‌کند. او در آنجا با گروهی از کودکان یتیم روبه‌رو می‌شود که توانایی‌هایی استثنایی دارند.

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد بیشتر تماشاگران این فیلم کمتر از 25 سال داشتند در عین حال 60 درصد از خریداران بلیت را زنان تشکیل می‌دادند.

کریس آرونسون مدیر توزیع‌ فاکس درباره فیلم «خانه دوشیزه پرگرین…» گفت: «شیوه خلاق تیم برتون و برداشت اصیل او از کتاب همان چیزی را ارائه می‌کند که سینما‌روهای جوان دنبالش هستند.»

این فیلم با اتکا به محتوای خانواده‌پسند و خط داستانی فانتزی فروش موفقی در آمریکای لاتین دارد. این فیلم علاوه بر این در انگلستان هم فروش خوبی داشت هر چند که در نهایت حریف «بچه بریجت جونز» نشد و در رده دوم پرفروش‌های این کشور ایستاد. «بچه بریجت جونز» که در آمریکا فروش ناامیدکننده‌ای داشت، در کشورهای دیگر به ویژه انگلستان فروش بسیاری خوبی را تجربه کرد.

در این میان وضعیت فروش «دیپ‌واتر هورایزون» خارج از آمریکا چندان امیدوارکننده نبود. این فیلم در 52 کشور به فروشی برابر با 12 میلیون و 400 هزار دلار بسنده کرد. این فیلم به دلیل برخورداری از مضمونی آشنا برای اهالی خاورمیانه در این منطقه فروشی 1 میلیون و 500 هزار دلاری داشت.

با هزینه ساختی در حدود 120 میلیون دلار، «دیپ‌واتر هورایزون» در ژانر درام‌های بزرگسال فیلمی پرهزینه به شمار می‌رود. در قیاسی دیگر «دیپ‌واتر هورایزون» در میان فیلم‌های پرهزینه با بازی مارک والبرگ در افتتاحیه کم‌فروش‌ترین است.

این فیلم داستان انفجار سکوی نفتی دیپ‌واتر هورایزون در خلیج مکزیک را به تصویر می‌کشد. والبرگ در این فیلم مقابل ستارگانی چون کورت راسل، کیت هادسن و جینا رودریگز بازی می‌کند. این فیلم ماه گذشته میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

در حال حاضر چیزی که لاینزگیت را به آینده «دیپ‌واتر هورایزون» امیدوار می‌کند، 82 درصد تازگی فیلم در وب‌سایت راتن‌تومینوز با نظر منتقدان سینمایی و رضایت بالای تماشاگران پس از تماشای فیلم است. در حالی که نسبت زن و مرد در میان تماشاگران فیلم تقریبا برابر بود، 67 درصد از تماشاگران فیلم را افراد بالای 35 سال تشکیل می‌دادند.

با ورود فیلم‌های تازه، «هفت دلاور» به کارگردانی آنتوان فوکوآ به رده سوم پرفروش‌های سینمای آمریکا سقوط کرد. این فیلم در دومین هفته اکران با افت فروش 54 درصد تنها 15 میلیون و 700 هزار دلار فروخت. در حالی‌که فیلم‌های وسترن معمولا در بسیاری از نقاط جهان محبوبیت زیادی میان تماشاگران ندارند، «هفت دلاور» خارج از آمریکا فروش مناسبی داشت تا مجموع فروش جهانی فیلم پس از دو هفته اکران به 108 میلیون دلار برسد.

فیلم‌های «لک‌لک‌ها» و «سالی» به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا ایستادند. انیمیشن «لک‌لک‌ها» از کمپانی برادران وارنر این هفته فروشی برابر با 13 میلیون و 800 هزار دلار داشت و «سالی» نیز به فروشی برابر با 8 میلیون و 400 هزار دلار دست پیدا کرد. مجموع فروش «سالی» در آمریکا این هفته از مرز 100 میلیون دلار گذشت.

این هفته فیلم‌های جدید دیگری هم به صورت گسترده در آمریکا اکران شدند که یکی از آن‌ها کمدی «مغزهای متفکر» بود. این فیلم با فروش ناامیدکننده 6 میلیون دلار در افتتاحیه در جدول پرفروش‌ها جایگاهی بهتر از رده ششم پیدا نکرد. اوون ویلسون، کریستن ویگ و جیسون سودیکیس بازیگران این کمدی هستند.

در این میان فیلم «ملکه کت‌وی» که هفته گذشته به صورت محدود در آمریکا اکران شده بود، این هفته در 1242 سالن سینما اکران شد و به فروشی برابر با 2 میلیون و 600 هزار دلار دست پیدا کرد. در این فیلم به کارگردانی میرا نایر بازیگرانی چون لوپیتا نیونگو، مادینا نالوانگا و دیوید اویلو نقش‌آفرینی می‌کنند.

ردیفنام فیلمنام کارگردانهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کل در آمریکای شمالی
1خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب

(Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children)

تیم برتون128.528.5
2دیپ‌واتر هورایزون

(Deepwater Horizon)

پیتر برگ120.620.6
3هفت دلاور

(The Magnificent Seven)

آنتوان فوکوآ215.761.6
4لک‌لک‌ها

(Storks)

نیکلاس استولر

دوج سوئیتلند

213.838.8
5سالی

(Sully)

کلینت ایستوود48.4105.3
6مغزهای متفکر

 (Masterminds)

جارد هس16.66.6
7ملکه کت‌وی

 (Queen of Katwe)

میرا نیر22.63
8نفس نکش

 (Don’t breathe)

تد آلوارز62.484.7
9بچه بریجت جونز

 (Bridget jones’s baby)

شارون مگویر32.320.9
10اسنودن

 (Snowden)

اولیور استون3218.7

قیمت ها به ملیون دلار است.

 منبعهالیوودریپورتر / 2 اکتبر، ترجمه: فرزاد مظفری

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا