اخبار سینمایی

گزارش مراسم یادبود کیارستمی

به گزارش خبرنگار ایلنا با وجود آنکه قرار بود مراسم یادبود عباس کیارستمی از ساعت ۱۸ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شود اما ساعتی مانده به شروع مراسم، گروهی زیادی از مردم در محل کانون جمع شده‌اند. 

همچنین دقایق دیگر مراسم اصلی در سالن اصلی و سرپوشیده کانون پرورش فکری آغاز می‌شود. 

تاکنون هنرمندانی همجون خسرو سینایی، رضا کیانیان، رضا می‌رکریمی، علی رضا شجاع پوری، رخشان بنی اعتماد، امیر اثباتی، محمدرضا دل پاک و خانواده مرحوم کیارستمی و اهالی رسانه حضور پیدا کردند. 

اجرای این مراسم به عهده علیرضا شجاع نوری است.

کیارستمی

داریوش مهرجویی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی گفت: من امروز نمی‌توانم حرفهای قشنگ بزنم و خاطره از کیارستمی تعریف کنم زیرا به شدت از رفتن کیا رستمی عصبانی هستم.

وی ادامه داد: امروز برخی دکترهای بی سواد، قاتل و جراحان بی عرضه، کارگردان سینمای ایران را کشتند و با وی با بی‌مسئولیتی رفتار کردند .

مهرجویی ادامه داد: نمی توان امروز حرف های قشنگ زد بلکه باید گفت چرا پزشکان بی مسوولیت و دکترهایی که معالج وی بودند به جای آن که او را نجات دهند با بی عرضگی و بی دقتی او را کشتند.

کارگردان فیلم گاو که بسیار عصبانی بود و فریاد می‌زد، گفت: امروز قاتلین کیا رستمی میان ما هستند. باید این پزشکان محاکمه شوند و خانه سینما و وزارت ارشاد باید این مساله را پیگیری کند زیرا ما گوهر بزرگی را از دست دادیم.
فرشته طائرپور به تفکیک جنسیتی مراسم بزرگداشت کیارستمی اعتراض کرد که با استقبال حضار مواجه شد. طائرپور آن را خلاف منش عباس کیارستمی دانست.
گفتنی است در مراسم بزرگداشت کیارستمی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود خانم‌ها و آقایان را جدا از هم نشانده اند.

عادل فردوسی پور در مراسم بزرگداشت کیارستمی گفت :
من هم مثل همه علاقه ای نداشتم در این جمع باشم.یک مرد بزرگ و یک انسان مانا رو از دست دادیم

این گزارش در حال کامل شدن است

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا