اخبار سینماییپرفروش ترین‌ها

گرمی گیشه پاییزی

جولیا رابرتس با فیلم «اعجوبه» بازگشتی قدرتمند به پرده سینما داشت اما رقابت برای صدرنشینی در گیشه را به فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» واگذار کرد.

به گزارش فیلموویز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، در هفته‌ای که فیلم «اعجوبه» (Wonder) با بازی جولیا رابرتس و جیکوب ترمبلی بی‌سر و صدا در افتتاحیه خوش درخشید، فیلم پرهزینه «لیگ عدالت» علیرغم فروش 96 میلیون دلاری در افتتاحیه نتوانست انتظارات سرمایه‌گذاران فیلم را برآورده کند.

فروش «لیگ عدالت» در سه روز نخست نمایش در آمریکا به 96 میلیون دلار رسید و در همین زمان در کشورهای دیگر 185 میلیون و 500 هزار دلار فروش داشت. به این ترتیب فروش جهانی «لیگ عدالت» تنها در سه روز به 281 میلیون دلار رسید اما این رقم برای تهیه‌کنندگان فیلم راضی ‌کننده نبود. آن‌ها انتظار داشتند که فیلم همانند پیش بینی‌ها در افتتاحیه بیش از 320 میلیون دلار فروش داشته باشد.

این بار هم دلیل اصلی فروش پایین‌تر از انتظار فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» انتشار نقدهای منفی پیش از اکران فیلم بود. در حالی که فیلم «ثور: راگناروک» در نقطه مقابل و به لطف نقدهای مثبت در افتتاحیه بیش از 122 میلیون دلار فروش داشت. البته باید در نظر داشت که برای نخستین بار در تاریخ سینمای دو فیلم پرهزینه ابرقهرمانی همزمان روی پرده سینما رفته‌اند و این خود روی فروش فیلمی که دیرتر اکران شده، تاثیر منفی گذاشته است.

در فیلم «لیگ عدالت» بن افلک در نقش بتمن، هنری کویل در نقش سوپرمن و گال گدوت در نقش زن شگفت‌انگیز بازی کرده‌اند. جی‌کی سیمونز، ایمی آدامز، ویلم دفو و امبر هرد دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. یکی از دلایل نگرانی تهیه‌کنندگان فیلم هزینه تولید بسیار زیاد آن است. این فیلم که با بودجه 250 تا 300 میلیون دلار ساخته شده است برای جلوگیری از زیان نیاز به فروش بسیار زیادی دارد.

در هیاهوی اکران فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» یک فیلم بدون سروصدا در گیشه درخشید. «اعجوبه» به کارگردانی استفن شباسکی که با بودجه اندک 20 میلیون دلار ساخته شده است، در سه روز نخست نمایش بیش از 27 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم اقتباسی سینمایی از رمان تحسین شده آر.جی پالاسیو است و در آن داستان پسر نوجوانی روایت می‌شود که با صورتش در اثر یک بیماری شکلی غیرطبیعی پیدا کرده است. قهرمان داستان برای نخستین بار به مدرسه‌ای عادی می‌رود و با ماجراهای بسیاری روبه‌رو می‌شود.

جیکوب ترمبلی بازیگر نوجوانی که بازی در فیلم «اتاق» را در کارنامه دارد در این فیلم کنار جولیا رابرتس نقش‌آفرینی کرده است. «اعجوبه» پس از «لیگ عدالت» دومین اثر پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته بود.

سومین فیلم پرفروش هفته «ثور: راگناروک» با بازی کیت بلانشت بود. این فیلم در سومین هفته اکران 21 میلیون و 800 هزار دلار فروش داشت. فروش جهانی «ثور: راگناروک» اکنون از مرز 738 میلیون دلار عبور کرده است.

در این میان کمدی «خانه بابا» با بازی مل گیبسون و مارک والبرگ با فروش 14 میلیون و 800 هزار دلاری در رده چهارم پرفروش‌ها ایستاد. این فیلم پس از ده روز اکران به فروش 50 میلیون دلاری دست یافته است.

هفته گذشته فیلم جنایی «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» با افت فروش چشمگیری نسبت به هفته نخست روبه‌رو شد. این فیلم در دومین هفته اکران با 13 میلیون و 800 هزار دلار فروش، پنجمین اثر پرفروش هفته بود. فروش فیلم پس از دو هفته در آمریکا به بیش از 51 میلیون دلار رسیده است.

“ستاره” انیمیشن تازه‌ای با درونمایه مذهبی است که هفته پیش با فروش 10 میلیون دلاری در جمع پرفروش‌ها قرار گرفت. در این فیلم با صداپیشگی استیون یوئن، جینا رودریگز و اپرا وینفری داستان را در دیدگاه حیوانات روایت می‌شود.

یکی از رویدادهای قابل توجه اکران سینمای آمریکا در هفته گذشته، فروش بسیار خوب دو فیلم در تعداد محدودی سینما بود. در حالی که فیلم‌های پرهزینه اغلب با در اختیار داشتن بیش از هزار سالن سینما فروش چشمگیری نداشتند فیلم «لیدی برد» با در اختیار داشتن 238 سینما به فروش چشمگیر 2 میلیون و 500 هزار دلاری دست یافت و فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» با در اختیار داشتن تنها 53 سالن سینما بیش از یک میلیون دلار فروش داشت.

 

ردیفنام فیلمنام کارگردانفروش هفتگی در آمریکای شمالیمجموع فروش در آمریکای شمالیبودجه
1لیگ عدالتزک اسنایدر9696250-300
2اعجوبهاستفن شباسکی2727
3ثور: راگناروکتایکا وایتی21.7247.3180
4خانه باباسین آندرس14.850.569
5قتل در قطار سریع‌السیر شرقکنت برانا13.851.755
6ستارهتیموتی ریکارت101020
7کریسمس مادران بدجان لوکاس

اسکات مور

6.850.928
8لیدی بردگرتا گرویگ2.54.7
9سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری مارتین مک‌دونا1.11.5
10جیگسامایکل و پیتر اسپریگ136.410

قیمت ها به میلیون دلار است.

ترجمه: فرزاد مظفری؛ منبع: هالیوودریپورتر/ 19 نوامبر

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 15 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا