یادداشت

واکنش ها به پست اسپیلبرگ

واکنش ها به “پست” فیلم تازه استیون اسپیلبرگ که در آن ماجرای تلاش‌های تاریخی روزنامه واشنگتن‌پست برای انتشار اسناد محرمانه پنتاگون روایت می‌شود، با واکنش مثبت منتقدان سینمایی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «پست» با بازی تام هنکس و مریل استریپ در دورانی که با ریاست‌جمهوری ترامپ رسانه‌ها بیش از هر زمانی در آمریکا مورد حمله قرار می‌گیرند، ادای احترام به روزنامه‌نگاری تحقیقی در زمانی مناسب است. در عصر «اخبار جعلی» (فیک نیوز) فیلم «پست» داستان کاترین گراهام با بازی مریل استریپ و بن بردلی را با بازی تام هنکس یادآوری می‌کند که با انتشار اسناد پنتاگون ریسک بزرگی را به جان می‌خرند.

برای خواندن نوشته‌ها و مرورهای کامل درباره فیلم باید تا ششم دسامبر صبر کرد، اما از بازخوردهای منتقدان سینمایی در شبکه‌های اجتماعی مشخص است که «پست» مورد پسند اغلب آن‌ها است.

پیتر سیرتا از «اسلش فیلم» درباره «پست» نوشت: «پست نه تنها برای ثبت در تاریخ بلکه برای روزگار کنونی فیلم بسیار مهمی است. »

این در حالی است که کلایتون دیویس منتقد سینمایی سرشناس، فیلم را اثری باب طبع عموم دانست. جردن هافمن از نشریه «گاردین» فیلم را به «دینامیت» تشبیه کرد و مارک هریس از همین نشریه با لفظ «شگفت‌انگیز» از فیلم تازه اسپیلبرگ نام برد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سینما این فیلم را می‌توان از مدعیان اصلی جایزه بهترین فیلم اسکار دانست. آلیسا ویلکینسن منتقد «وکس» می‌گوید: «قطعا «پست» در میان فیلم‌های امسال بهترین اثر نیست، اما احتمالا جایزه بهترین فیلم اسکار را از آن خود خواهد کرد و من از این موضوع گلایه‌ای ندارم.»

دیوید سیمز از «آتلانیک» نیز باور دارد فیلم در اسکار نودم چند جایزه را از آن خود خواهد کرد.

در کنار تمام بازخوردهای مثبت برخی از جمله جان فراش منتقد «هالیوود ریپورتر» از نقاط ضعف فیلم نوشتند. او پایان فیلم را عاری از ابتکار و بدساخت می‌داند.

در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ به غیر از تام هنکس و مریل استریپ شاهد نقش‌آفرینی آلیسون بری، دیوید کراس، سارا پالسون و بردلی ویتفورد خواهیم بود. این فیلم از ۲۲ دسامبر به صورت محدود اکران می‌شود.

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا