اخبار سینماییپرفروش ترین‌ها

نگاهی به گیشه 2017

گیشه سینما در سال ۲۰۱۷ بالا و پایین بسیار داشت اما در مجموع فروش فیلم‌های هالیوودی در جهان به رکوردی تازه رسید.

به گزارش فیلموویز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، میزان استقبال تماشاگران از آثار سینمایی در آمریکایی شمالی به پایین‌ترین میزان در ۲۷ سال گذشته رسید. با این میزان از مشارکت بیش از ۱۱ میلیارد دلار بلیت در گیشه‌ها فروخته شد که ۲.۳ درصد از سال پیش کمتر است.

با این حال فروش جهانی آثار هالیوودی تا ۳ درصد رشد داشت و به رکورد جدید ۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید که ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آن خارج از مرزهای آمریکای شمالی به دست آمده است.

در سال ۲۰۱۶ فروش فیلم‌های هالیوودی در جهان حدود ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال پیش از آن تنها ۱ درصد رشد داشت. بنابراین سال ۲۰۱۷ خبر از رشد صنعت سینما در کشورهای مختلف می‌دهد.

از فیلم‌های موفق گیشه آمریکای شمالی در سال گذشته می‌توان به «دیو و دلبر»، «سریع و خشمگین»، «نگهبانان کهکشان» و «زن شگفت‌انگیز» اشاره کرد.

پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته سینمای جهان «دیو و دلبر» بود که با فروش ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلاری به کار خود پایان داد و پس از آن فیلم «سریع و خشمگین ۸»‌ قرار دارد که به فروش ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد. «جنگ ستارگان:‌ آخرین جدای»‌ عنوان سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ را در اختیار دارد. این فیلم هنوز در حال اکران است و هنوز رقم نهایی فروش آن مشخص نیست اما در سال ۲۰۱۷ به فروش ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

در این میان یکی از موفق‌ترین آثار هالیوودی در گیشه فیلم ترسناک «آن»‌ (It) بود که با بودجه ۳۴ میلیون دلاری ساخته شد و در جهان ۶۹۸ میلیون دلار فروش داشت.

منبع:‌ هالیوودریپورتر/ ۳۱ دسامبر

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا