اخبار سینماییپرفروش ترین‌ها

مرد عنکبوتی ناجی گیشه

در هفته‌ای که «مرد عنکبوتی» با موفقیت به سینما بازگشت، رکورد فروش افتتاحیه آثار انیمیشنی در سینمای چین شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمپانی سونی در همکاری با استودیو مارول «مرد عنکبوتی» را به پرده سینما بازگرداند. «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در سه روز نخست نمایش ۱۱۷ میلیون دلار فروش داشت و در ردیف موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. تا اینجای سال ۲۰۱۷ تنها دو فیلم «دیو و دلبر» و «نگهبانان کهکشان ۲» در افتتاحیه از «مرد عنکبوتی» عملکرد بهتری دارند.

به لطف فروش خوب فیلم در کشورهایی همانند کره‌جنوبی، «مرد عنکبوتی» در بازارهای بین‌المللی از «من نفرت‌انگیز ۳» پرفروش‌تر بود. فروش افتتاحیه «مرد عنکبوتی» در کره جنوبی بیش از ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بود. با در نظر گرفتن فروش ۱۴۰ میلیون دلاری در ۵۶ کشور خارجی در هفته نخست اکران در سراسر جهان بیش از ۲۵۷ میلیون دلار به دست آورده است.

«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در نظر منتقدان سینمایی اثر شایسته تحسینی است و در وب‌سایت سینمایی راتن تومیتوز از کسب ۹۴ درصد تازگی در رده آثار موفق از نظر آن‌ها قرار دارد. اینجا است که قدرت نقدهای مثبت در فروش خوب آثار سینمایی پرهزنیه مشخص می‌شود چرا که در چند هفته گذشته آثار پرهزینه بسیاری پس از دریافت‌ نقدهای منفی در گیشه با استقبال چندانی روبه‌رو نشدند.

تماشاگران نیز پس از تماشای فیلم از سالن سینما راضی خارج شدند و امتیاز بالایی برای فیلم در نظر گرفتند. پیش از این نیز «زن شگفت‌انگیز» و «نگهبانان کهکشان ۲» به عنوان دو فیلم موفق گیشه تابستان با نظر مثبت منتقدان سینما و تماشاگران روبه‌رو شده بودند.

در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» تام هالند نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند. هزنیه ساخت این اثر سینمایی ۱۷۵ میلیون دلار است و نوید یک سری تازه از فیلم‌های «مرد عنکبوتی» را در دنیای مارول می‌دهد. مالکیت شخصیت‌های دنیای خیالی مارول در اختیار چندین کمپانی هالیوودی است برای نمونه سونی مالک «مرد عنکبوتی» است و فاکس قرن بیستم مالکیت «مردان ایکس» را در اختیار دارد.

جان واتس کارگردان «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» است و به غیر از تام هالند بازیگرانی چون مایکل کیتون، جان فاورو، ماریسا تومی و دونالد گلاور در آن بازی می‌کنند.

در هفته‌ای که «مرد عنکبوتی» به سینما بازگشت هیچ کمپانی دیگری جسارت اکران گسترده آثارش و رقابت با آن را نداشت. بنابراین تنها رقبای «مرد عنکبوتی»‌ فیلم‌های پرفروش هفته‌های گذشته بودند.

در این میان فیلم «من نفرت‌انگیز ۳» شاهد افت فروش ۵۳ درصد بود و علیرغم در اختیار داشتن بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سالن سینما تنها ۳۴ میلیون دلار بلیت فروخت. انیمیشن محبوب یونیورسال در مجموع از ۱۰ روز نخست اکران در آمریکا ۱۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به دست آورده است.

«من نفرت‌انگیز» در بازارهای بین‌المللی به ویژه چین اثر محبوب‌تری است. فروش سه روز نخست اکران «من نفرت انگیز» در چین به ۶۶ میلیون دلار رسید و رکورد فروش افتتاحیه اثری انیمیشنی در دومین بازار بزرگ سینمای جهان را به نام خود ثبت کرد. البته «من نفرت انگیز» با فروش ۱۳۹ میلیون دلاری در بازارهای خارجی نیز پایین‌تر از «مرد عنکبوتی‌» قرار گرفت.

سومین فیلم پرفروش هفته پیش تریلر «راننده بیبی» به کارگردانی ادگار رایت بود. این فیلم با بازی کوین اسپیسی در دومین هفته اکران ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی در ۱۲ روز نخست اکران به ۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسیده است. افت فروش ۳۸ درصدی فیلم نسبت به هفته نخست اکران از امتیازات مثبت آن در گیشه به شمار می‌رود.

در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین آثار سینمای آمریکا «زن شگفت‌انگیز» قرار دارد که برای نخستین بار نام یک زن کارگردان را در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی مطرح کرد. فیلم پتی جنکینز در ششمین هفته اکران ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. فروش جهانی «زن شگفت‌انگیز» از مرز ۷۴۵ میلیون دلار عبور کرده است.

«تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه»، «ماشین‌ها ۳»، «خانه» و «بیمار بزرگ» دیگر فیلم‌های پرفروش هفته گذشته بودند. در میان آن‌ها یک اثر تنها با در اختیار داشتن ۳۲۶ سالن سینما به جمع ۱۰ فیلم پرفروش راه یافت.

«بیمار بزرگ» به کارگردانی مایکل شوالتر در ادامه عملکرد موفق در اکران محدود هفته گذشته در ۳۲۶ سینما اکران شد و در این تعداد سینما سه میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت. «بیمار بزرگ» از جمعه ۲۳ تیر به صورت گسترده اکران خواهد شد.  

هفته پیش فیلمی از کیسی افلک بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر برنده اسکار به صورت محدود در آمریکا اکران شد. کیسی افلک در «داستان ارواح» کنار رونی مارا بازی می‌کند. «داستان ارواح» در چهار سالن سینما ۱۰۸ هزار دلار فروش داشت.

ردیفنام فیلمنام کارگردانفروش آخر هفتهفروش کل در آمریکای شمالی 

بودجه

1مرد عنکبوتی: بازگشت به خانهجان واتس۱۱۷۱۱۷۱۷۵
2من نفرت‌انگیز3پی یر کافین

کایل بالدا

۳۴۱۴۹.۲۸۰
3راننده بیبیادگار رایت۱۲.۸۵۶.۹۳۴
4زن شگفت‌انگیزپتی جنکینز۱۰.۱۳۶۸.۸۱۴۹
5تبدیل شوندگان: آخرین شوالیهمایکل بی۶.۳۱۱۸.۹۲۱۷
6ماشین‌ها ۳برایان فی۵.۶۱۳۳.۷۱۷۵
7خانهویل فارل۴.۸۱۸.۶۴۰
8بیمار بزرگمایکل شوالتر۳.۷۶.۹
9۴۷ متر پایین‌ترژوهانس رابرتز۲.۷۳۸.۵
10فریب‌خوردهسوفیا فورد کاپولا۲.۱۷.۴

قیمت ها به میلیون دلار است.

ترجمه: فرزاد مظفری٬ منبعهالیوودریپورتر/ ۹ جولای

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا