اخبار سینماییپرفروش ترین‌ها

صدرنشینی به هر قیمتی

1برای دومین هفته متوالی فیلم ترسناک «نفس نکش» از کمپانی سونی با فروشی برابر با 15.7 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا شد.

به گزارش فیلموویز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، با در نظر گرفتن این‌که تعطیلات پایان هفته در آمریکا با احتساب تعطیلی روز کارگر افزایش پیدا کرده است، انتظار می‌رود فروش فیلم «نفس نکش» در پایان روز دوشنبه به بیش از 19 میلیون دلار برسد. با این حساب فیلمی که تنها با 10 میلیون دلار ساخته شده است، در مدت 10 روز نمایش به فروشی بالاتر از 54 میلیون دلار دست پیدا می‌کند.

همانند هفته گذشته «جوخه انتحار» از کمپانی برادران وارنر باز هم در رده دوم پرفروش‌های سینمای آمریکا ایستاده است. فروش این فیلم در سینمای آمریکا در هفته پنجم نمایش به مرز 300 میلیون دلار رسید. این فیلم که مضمونی ضدابرقهرمانی دارد در سه روز پایانی هفته 10 میلیون دلار فروش داشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز دوشنبه به فروشی بالاتر از 13 میلیون دلار دست پیدا کند. فروش جهانی «جوخۀ انتحار» به 375.5 میلیون دلار رسیده است.

فیلم‌های تازه‌ای که این هفته در آمریکا اکران شده‌اند، در جذب تماشاگران به سالن‌های سینما ناموفق بوده‌اند. در حالی که درام «نور میان اقیانوس‌ها» با بازی مایکل فاسبندر و آلیسیا ویکاندر فروشی پایین داشت، تریلر علمی تخیلی «مورگان» یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ سینمای آمریکا را تجربه کرد.

فیلم «دست‌های سنگی» با بازی رابرت دنیرو و ادگار رامیرز هم که هفته گذشته به صورت محدود اکران شده بود، این هفته به صورت گسترده در بیش از دو هزار سینما نمایش داده شد و البته همانند «نور میان اقیانوس‌ها» و «مورگان» در جلب تماشاگران توفیقی نداشت.

«نور میان اقیانوس‌ها» به کارگردانی درک سیانفرانس در سه روز نخست افتتاح در سینماهای آمریکا به فروشی برابر با 4.5 میلیون دلار دست پیدا کرد. این فیلم در 1500 سینما در حال اکران است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز دوشنبه به مرز فروش 6 میلیون دلار برسد. رقبای این فیلم در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا «سگ‌های جنگ» و «مادران بد» هستند.

این فیلم که هفته گذشته نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد، داستان زندگی یک زوج بدون فرزند در یک فانوس‌دریایی دورافتاده است که کودکی یتیم را پیدا می‌کنند. راشل وایس دیگر بازیگر این اثر سینمایی است فیلمی که تنها نیمی از تماشاگران آن کمتر از 50 سال داشتند. سرمایه 20 میلیون دلاری ساخت فیلم را دریم‌ورکس، ریلاینس و پارتیسیپنت‌مدیا تامین کرده‌اند. دیزنی این فیلم را در آمریکای شمالی توزیع می‌کند.

در همین حال تریلر ترسناک علمی‌تخیلی «مورگان» که تماشاگران جوان‌تر را هدف گرفته بود در بیش از دو هزار سینمای آمریکای شمالی اکران شد. این فیلم با فروش ناامیدکننده 2.4 میلیون دلار در رده هجدهم پرفروش‌های سینمای آمریکا قرار گرفت. تنها نکته امیدوارکننده برای این فیلم هزینه تولید پایین شش میلیون دلاری آن است.

«مورگان» نخستین تجربه کارگردانی لوک اسکات فرزند ریدلی اسکات کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است. کیت مارا، آنیا تایلر جوی، توبی جونز، رز لزلی، جنیفر جیسن‌لی و پل جیاماتی بازیگران «مورگان» هستند. این فیلم داستان گروهی از دانشمندان را روایت می‌کند که موجودی به نام «مورگان» را با توانایی‌هایی ابرانسانی به وجود می‌آورند.

داستان اولین قرار عاشقانه اوباما در فیلم «جنوب‌شهر با تو» در دومین هفته اکران با پنجاه درصد افت فروش نسبت به هفته نخست در رده نوزدهم پرفروش‌های سینمای آمریکا ایستاد.

این هفته تعداد سینماهای محل اکران فیلم «دست‌های سنگی» از 800 سینما به 2011 سینما افزایش یافت. اما برخلاف این افزایش «دست‌های سنگی» در سه روز پایانی هفته تنها 1.3 میلیون دلار فروخت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز دوشنبه به فروشی برابر با 1.7 میلیون دلار دست یابد.

در این میان فروش خیره‌کننده یک فیلم نگاه همگان را به خود جلب کرد. وسترن مدرن «به هر قیمتی / Hell or High Water» که پیش از این به صورت محدود در حال اکران بود، با افزایش تعداد سینماهای محل نمایش به فروشی برابر با 4.5 میلیون دلار در سه روز پایانی هفته دست پیدا کرد. براساس پیش بینی‌ها فروش این فیلم تا پایان دوشنبه به 5.8 میلیون دلار می‌رسد.

در گیشه بین‌الملل اما فیلم «پیشتازان فضا: ماوراء» پرفروش‌ترین فیلم بود. این فیلم در 40 کشور اکران شد و به فروشی برابر با 37 میلیون دلار دست پیدا کرد که 31.3 میلیون دلار آن در بازار سینمای چین به دست آمد. فروش جهانی این فیلم در سراسر جهان به 285.4 میلیون دلار رسیده است.

 

ردیف

نام فیلمنام کارگردانتعداد سالن‌های سینماهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کل در آمریکای شمالی
1نفس نکشفد آلوارز3051215.7

51.1

2جوخه انتحاردیوید آیر3292510

297.4

3

اژدهای پیتدیوید لوری327246.4764.2

4

کوبو و دو رشتهتراویس نلیت298536.4634.3
5مهمانی سوسیسیکونارد وزنون27664

5.3

88.4

6نور میان اقیانوس‌هادرک سیانفرانس150015

5

7

مادران بداسکات مور

کریس رئونارد

230664.74102.5

8

سگ‌های جنگتاد فیلیپس284834.7135.2
9به هر قیمتیدیوید مکنزی

1303

44.5

14.7

10

مکانیک: رستاخیزدنیس گنسل225824.3

14.4

 

منبعهالیوودریپورتر / 4 سپتامبر، ترجمه: فرزاد مظفری

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 11 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا