جشنواره ها

سینما پشت پرده

اشکالات در نحوه فروش بلیط های جشنواره سی و پنجم فجر تمامی ندارد.

پس از مشکلات ایجاد شده برای سایت فروش بلیط های جشنواره و عذر خواهی صوری دبیر غیر مدبر ، مقرر گردید با ساماندهی مجدد، فروش بلیط ها با اولویت زمان ثبت نام در سایت به صورت حضوری از سر گرفته شود. فارغ از این که این اولویت لحاظ گردید یا خیر- که معترضان زیادی هم در این زمینه وجود دارد- برنامه ها از آن چه به نظر می رسید هم  بی نظم تر پیش می رود.

کسانی که زمان حضور آن ها از طریق پیامک ساعت 12:30 اعلام شده بود به دلیل پایان نگرفتن پروسه خرید مخاطبان دوره زمانی قبل تا ساعت 13:30 مجبور به حضور در سرمای فضای باز محوطه پردیس ملت می شوند و پس از حضور در داخل محوطه اعلام می شود که به جز سینماهای ماندانا، استقلال و پردیس راگا ظرفیت خالی وجود ندارد. این اعلام از طریق مانیتورهای موجود در فضای سالن هم تائید می شود.

با این وجود لیستی مبنی بر اولویت های حضور در سینماها در اختیار مخاطبان قرار می گیرد تا در صورت مهیا شدن شرایط و ایجاد ظرفیت های بیشتر به مخاطبان اعلام شود. لازم به ذکر است تا کنون افراد بسیار محدودی موفق به دریافت بلیط از طریق لیست مذکور شده اند. پروسه خرید افرادی که ساعت 12:00 در پردیس ملت حضور یافته اند تا کنون به پایان نرسیده است( ساعت 17) و گزارشی مبنی بر ارسال پیامک های روز آینده دریافت نشده است.

لازم به ذکر است به گفته مسئولان حاضر در پردیس ملت تعداد بلیط های فروخته شده در پیش فروش اینترنتی جشنواره امسال کمتر از 100 مورد بوده است و دلیلی برای نبود ظرفیت خالی در سینماها وجود ندارد. این در حالی است که در مانیتور حاضر مقابل نام سینماهای باقیمانده هم واژه ی “تکمیل” نقش بسته است.

با در کنار هم قرار دادن اتفاقات چند روز اخیر تئوری پیش فروش برای افراد خاص قوت می گیرد و مخاطبان واقعی سینما را به این نتیجه می رساند که جشنواره امسال مردمی نخواهد بود.

گزارش در حال تکمیل شدن است.

در ادامه توجه شما را به عکس های امروز پردیس ملت جلب می نمایم.

 

 

 

 

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 14 =

دکمه بازگشت به بالا