جشنواره ها

دختر بهترین فیلم مسکو

 

فیلم سینمایی «دختر» آخرین ساخته سیدرضا میرکریمی که هم اکنون در سینماهای تهران و شهرستانها اکران عمومی شده است، امشب در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی مسکو سه جایزه اصلی این رویداد را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «دختر» از جشنواره بین المللی فیلم مسکو جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. همچنین فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم «دختر» توانست جایزه بهترین بازیگر اصلی مرد را از این رویداد از آن خود کند.
جشنواره بین المللی فیلم مسکو یکی از معتبرترین رویدادهای فرهنگی هنری در جهان است که امسال سی و هشتمین دوره آن از تاریخ سوم تا 10 تیر ماه برگزار شد. در این دوره از جشنواره فیلم سینمایی «دختر» نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه این رویداد بود.
پیش از این رضا میرکریمی برای فیلم «به همین سادگی» از این جشنواره جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده بود. همچنین فیلم های «امروز»، «یه حبه قند» و چندین اثر دیگر این کارگردان پیش از این به زبان روسی ترجمه شده و با استقبال بسیار خوب مردم این کشور روبرو شده است.در فیلم «دختر» فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و… بازی می کنند.
در خلاصه داستان «دختر» آمده است:« آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.»

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا