جشنواره ها

جایزه ای دیگر برای اسکورسیزی

­ 

مارتین اسکورسیزی کارگردان سرشناس هفتمین جایزه آیکون کلوپ فریرز یا انجمن راهبان را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کارگردانی که جایزه اسکار را در کارنامه‌اش دارد به عنوان هفتمین دریافت کننده جایزه کلوپ فریرز در تاریخ ۱۰۰ ساله این کلوپ انتخاب شد.

اسکورسیزی که بیش از نیم قرن در کارش سابقه دارد یکی از هفت دریافت کننده جایزه این کلوپ در تاریخ بیش از یک قرنی آن خواهد بود.

این جایزه در مراسمی که ۲۱ سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود به وی اهدا خواهد شد. این مراسم با حضوری شماری از دوستان و همکاران درجه یک اسکورسیزی و برای ادای احترام به این کارگردان ۷۳ ساله برگزار می‌شود.

اسکورسیزی به عنوان یکی از فیلمسازان مهم و با نفوذ تاریخ سینما شناخته می‌شود. او کارگردانی فیلم‌های کلاسیکی چون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «دوستان خوب»، «کازینو» و «سلطان کمدی» را در کارنامه دارد. اسکورسیزی جایزه اسکار را برای کارگردانی «درگذشته» دریافت کرد.

جایزه آیکون یکی از ده‌های جایزه‌ای است که اسکورسیزی در طول دوران کاری‌اش دریافت کرده است. او نخل طلا، گرمی، امی، گلدن گلاب و جایزه بفتا را در کارنامه دارد و بارها به عنوان بهترین کارگردان نامزد اسکار شده است. او در تلویزیون نیز فیلم‌ها و سریال‌های مهمی را کارگردانی کرده که «پیاده روی امپایر» برنده چندین جایزه و «وینیل» از جمله آنهاست.

جایزه آیکون فربرز برای ادای احترام به فردی که مشارکت ویژه در صنعت سرگرمی دارد اهدا می‌شود و تام کروز، رابرت دنیرو، داگلاس فیربنکس، کری گرانت، تونی برنت و فرانک سیناترا پیش از این، این جایزه را دریافت کرده‌اند.

جری لوییس که رییس این انجمن است اهدای این جایزه به اسکورسیزی را موجب افتخار انجمن خواند.

انجمن راهبان نیویورک برای داشتن اعضای مشهورش شهرت دارد و بیشتر کمدین ها عضو این انجمن هستند. 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا