اخبار سینماییجشنواره ها

برگزیدگان سن سباستین 2016

 2«من مادام بوواری نیستم» به کارگردانی فنگ ژیائوگنگ از کشور چین صدف طلایی بهترین فیلم شصت‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین را دریافت کرد.

به گزارش فیلموویز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین،  در شب پایانی جشنواره سن‌سباستین دو فیلم «غول» و «زمستان» به صورت مشترک برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره شدند و هونگ سنگ‌سو با «خودت و مال تو» صدف نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره را از آن خود کرد.  

«من مادام بوواری نیستم» کمدی سیاه اجتماعی درباره زنی است که پس از طلاق دنبال بازیافتن خود است. این فیلم پیش از این در جشنواره تورنتو جایزه فیپرشی گرفته بود.  فن بینگ‌بینگ بازیگر سرشناس سینمای چین برای بازی در این فیلم به عنوان برنده صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره سن‌سباستین معرفی شد.

هونگ سنگ‌سو کارگردان کره‌ای برای کارگردانی عاشقانه «خودت و مال تو» برنده صدف طلایی بهترین کارگردانی شد. در این میان جایزه ویژه هیئت داوران به صورت مشترک به فیلم آرژانتینی فرانسوی «زمستان» به کارگردانی امیلیانو تورس و فیلم سوئدی دانمارکی «غول» به کارگردانی یوهانس نیهلم اهدا شد.

صدف نقره‌ای بهترین بازیگر مرد نیز به ادوارد فرناندز رسید. او برای بازی در فیلم «دود و آینه‌ها» شایسته دریافت جایزه شناخته شد.

فیلمنامه تریلر اسپانیایی «شاید خدا نجاتمان دهد» به قلم ایزابل پنا و رودریگو سوروگوین برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره سن‌سباستین شد.

جایزه تماشاگران نیز به فیلم «من، دنیل بلیک» فیلم برنده نخل طلای کن لوچ اهدا شد. شصت‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین در اسپانیا با نمایش فیلم «ادیسه» به کارگردانی ژروم سال درباره زندگی ژاک کوستو به کار خود خاتمه داد.

منبع: اسکرین‌دیلی / 25 سپتامبر

 

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا