اخبار سینمایی

افتتاحیه جشنواره تورنتو

فیلم جدید اصغر فرهادی در چهل و یکمین دوره جشنواره تورنتو در بخش نمایش‌های ویژه حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «فروشنده» با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نخستین بار در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را به ترتیب برای اصغر فرهادی و شهاب حسینی به ارمغان آورد.

جشنواره فیلم تورنتو امسال با نمایش فیلم «هفت دلاور» به کارگردانی آنتونی فوکوآ آغاز به کار می‌کند. این فیلم بازسازی وسترن کلاسیکی به همین نام در سال 1960 میلادی است. در فیلم جدید دنزل واشنگتن، کریس پرت و ایتن هاوک نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم تورنتو از 8 سپتامبر (18 شهریور) تا 18 سپتامبر (28 شهریور) برگزار خواهد شد.

آنتونی فوکوآ کارگردان «هفت دلاور» درباره نمایش فیلمش در افتتاحیه جشنواره تورنتو گفت: «برای من مکانی بهتر و جمعیتی مناسب‌تر از این برای نخستین نمایش جهانی فیلم قابل تصور نبود.»

فیلم «اسنودن» با بازی جوزف گوردن لویت درباره کارمند آژانش امنیت ملی آمریکا که پرونده‌های سری این سازمان را منتشر کرد، فیلم «Deepwater Horizon» درباره فاجعه زیست‌محیطی نشت نفت در خلیج مکزیک با بازی مارک والبرگ و فیلم زندگینامه لیندون بی‌جانسون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با بازی وودی هارلسون نیز از جمله فیلم‌های شاخصی هستند که در این جشنواره کانادایی برای نخستین بار به نمایش درمی‌آیند.

نخستین تجربه کارگردانی ایوان مک‌گره‌گور در «پاستورال آمریکایی» نیز در این جشنواره نمایش داده می‌شود. این فیلم اقتباسی از رمان فیلیپ راث است. در فیلم «ندای هیولا» لیام نیسن صداپیشۀ هیولایی در شمایل یک درخت است که با یک پسربچه دوست می‌شود. این فیلم نیز نخستین نمایش جهانی خود را در تورنتو تجربه می‌کند.

فیلم «یک پادشاهی متحد» نیز پیش از نمایش در جشنواره فیلم لندن در تورنتو به پرده می‌رود. دیوید اویلو ستاره «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در این فیلم در نقش یک پادشاه آفریقایی ظاهر می‌شود که با یک زن انگلیسی ازدواج می‌کند.

این رویداد سینمایی در انتها با نمایش فیلم «مرز هفده» با بازی هیلی استینفلد و وودی هارلسون به کار خود خاتمه خواهد داد.

نمایش مستندی درباره کنسرت گروه موسیقی «رولینگ استونز» که چندی پیش در کوبا برگزار شد نیز بخشی از این جشنواره است.

این جشنواره که از سال 1976 پا به عرصه حیات گذاشت، معمولاً به عنوان سکوی پرتاب فیلم‌ها برای درخشش در فصل جوایز سینمایی در نظر گرفته می‌شود.

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا