یادداشت

از احضار تا راهبه

عوامل فیلم

کارگردان : کورین هاردی

نویسندگان: دوبرمن و جیمز وان

بازیگران اصلی : تیسا فارمیگا، دمیان بیچیر،شارلوت هوپ و بانی آرونز

خلاصه فیلم

فیلم راهبه داستان راهبه جوانی را به تصویر میکشد که در یکی از کلیساهای قدیمی رومانی جان خودش را میگیرد، سپس یک کشیش و کارآموزش از سمت واتیکان برای تحقیق و بررسی حول این خودکشی به سمت کلیسا فرستاده میشوند و…

در سالهای اخیر شاهد آثار با کیفیتی در ژانر ترسناک بوده ایم که طرفداران این ژانر را امیدوار کرده است، ازین بابت تصمیم گرفتیم تا به بهانه فیلم تازه اکران شده The Nun نگاهی کوتاه به آثار مشابه از احضار تا راهبه بیاندازیم تا با آگاهی بیشتر به دانلود فیلم بپردازیم.

فیلم راهبه محصول سال 2018 و به کارگردانی کورین هاردی، بر اساس داستانی به قلم جیمز وان و دوبرمن ساخته شده و اسپین آف فیلم احضار ۲ ( The Conjuring 2 ) محسوب میشود. کمپانی برادران وارنر اولین قسمت از این مجموعه را با نام احضار 1 در سال 2013 و در ادامه دومین قسمت را با نام احضار 2 در سال 2016 تولید کردند، همچنین این کمپانی ساخت قسمت جدیدی از مجموعه آنابل با نام Annabelle: Creation در سال 2017 را نیز بر عهده گرفت و توانستند روحی دوباره به این مجموعه ببخشد، که همه این ها جزء موفق ترین محصولات سال های اخیر در ژانر ترسناک محسوب میشوند.

نگاهی کوتاه به فیلم سینمایی احضار 1

فیلم The Conjuring به کارگردانی جیمز وان ( James Wan ) و نویسندگی چاد و کری هِیس در سال 2013 ساخته شد و داستان خانواده ای در روستایی در ایالت رود آیلند آمریکا را به تصویر میکشد. این خانواده که 5 فرزند دختر هم دارند در خانه ای بزرگ و قدیمی در خارج از شهر زندگی میکنند که ناگهان متوجه اتفاقات عجیب و غیرعادی در خانه خود میشوند. در اثر این اتفاقات مادر خانواده برای نجات جان خود و فرزندانش دست به دامن زوجی جوان ( با بازی پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا ) که از برترین متخصصان در زمینه نیروها و اتفاقات فراطبیعی هستند، می شود و درنهایت آنها متوجه میشوند که درگیر یکی از تاریک ترین پرونده های ماوراطبیعی زندگی خود شده اند. احضار 2 فروش بی سابقه ای را تجربه کرد و توانست نظر بسیاری از منتقدین را مجذوب خود کند، بسیاری از بیننده ها این فیلم را بعد از فیلم جن گیر ترسناک ترین فیلم در تاریخ این ژانر میدانند.

گذری به فیلم سینمایی احضار 2

در ادامه محصولات برادران وارنر فیلم The Conjuring 2 باز هم به کارگردانی جیمز وان و نویسندگی چاد هیس و کری هیس در سال 2016 به روی پرده رفت. احضار 2 نسبت به قسمت قبلی داستان تاریک تری را دنبال میکرد و شامل سکانس های خشن تری است. فیلم احضار 2 بر اساس مستندات یک اتفاق واقعی گزارش شده توسط زوجی به نام اد و لورن وارن ساخته شده، گزارشی که خواندن آن مو بر تن آدم سیخ میکند، دو قسمت احضار و فیلم راهبه هر دو با الهام از همین گزارش ساخته شده اند که قطعا روی محبوبیت و فروش بالای این آثار تاثیر داشته است.

 از احضار تا راهبه

در احضار 2 شاهد این هستیم که اد و لورین در پرونده ای جدید وارد خانه ای در شمال لندن میشوند. یک مادر به همراه 4 فرزندش در این خانه زندگی میکنند و متوجه نیروهای وحشتناکی در خانه خود شده اند که زندگی آنها را کاملا تحت تاثیر قرار داده و به دنبال راهی برای نجات هستند. تفاوت این قسمت با قسمت قبل در درجه اول بخاطر واقعی بودن داستان و سپس تاریک تر بودن فضای فیلم است که ترس را به معنای واقعی به جان بیننده می اندازد. در انتهای فیلم احضار 2 مشخص میشود که در پشت پرده تمام این اتفاقات شیطانی و نیروهای ماوراطبیعی یک شخصیت شیطانی وحشتناک و بسیار قدرتمند حضور دارد که تمام این اتفاقات زیر سر اوست. این شخصیت با نام والاک شناخته میشود که قرار است در فیلم جدیدی بنام راهبه منشا و شیوه بوجود آمدن او به تصویر کشیده شود. شخصیت شیطانی داستان زنی قد بلند با چشمانی زرد است که لباس یک راهبه را بر تن دارد و بدون شک جز برجسته ترین شخصیت های آثار کل تاریخ فیلم های ترسناک محسوب میشود. قد بلند، صورت بسیار استخوانی و کشیده به همراه گریمی فوق العاده، این شخصیت را به برندی خاص برای فیلم های ترسناک چند سال اخیر تبدیل کرده است.

 از احضار تا راهبه

فیلم راهبه اسپین آف احضار 2

فیلم THE NUN داستان راهبه ای را در یکی از کلیساهای بزرگ و قدیمی کشور رومانی دنبال میکند که بر اثر اتفاقی غیر طبیعی کشته میشود در ادامه این اتفاق و از سمت مسئولین بالا رتبه کلیسا یک کشیش کارکشته به همراه کار آموزش برای رسیدگی به این پرونده مخوف به محل مرگ راهبه کشته شده اعزام میشوند. این دو نفر در مسیر تحقیق برای یافتن علت مرگ راهبه متوجه نیروهای شیطانی و غیرطبیعی در کلیسا میشوند که زندگی آنها را تهدید میکند.

نقطه مشترک با کیفیت ترین فیلم های ترسناک چند سال اخیر که ما را امیدوار کرده، کسی نیست به جز کارگردان و نویسنده محبوب چینی جیمز وان که بدون شک موفق به خلق سبکی جدید در زمینه آثار ترسناک شده و از برترین آثار او علاوه بر سری فیلم های احضار میتوان به فیلم توطئه‌آمیز 1 ( Insidious ) و فیلم توطئه‌آمیز2 ( Insidious: Chapter 2 ) نیز اشاره کرد. جیمز ون توانسته با کار کردن روی کوچکترین جزئیات، گریم های فوق العاده، صدا گذاری و نور پردازی های منحصر به فرد آثاری ماندگار را خلق کند و ترس و وحشت واقعی را به تصویر بکشد. الهام گرفتن از داستان های عجیب ولی واقعی که در اقصی نقاط جهان رسما گزارش شده اند نیز در گوشه و کنار آثار جیمز دیده مشود. شاید به هنگام دانلود فیلم ترسناک شاهکارهای او بهترین گزینه باشند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا