اخبار سینماییپرفروش ترین‌ها

ادامه صدرنشینی موانا

ادامه صدرنشینی موانادر غوغای اکران محدود فیلم‌های مدعی جوایز سینمایی و رکوردشکنی موزیکال «لالا لند»، انیمیشن تازه دیزنی همچنان بی‌رقیب صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته گذشته تنها فیلمی که به صورت گسترده در آمریکا اکران شد، «مهمانی کریسمس اداره» بود که برخلاف فروش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری پایان هفته نتوانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را از آن خود کند. در «مهمانی کریسمس اداره» که ساخت آن ۴۵ میلیون دلار هزینه داشته است، جیسون بیتمن، اولیویا مان، تی.جی میلر، جیلیان بل، کیت مک‌کینون و جنیفر آنیستون بازی می‌کنند.

به این ترتیب سه هفته پس از آغاز اکران، انیمیشن «موآنا» همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا است. انیمیشن تازه دیزنی با صداپیشگی دواین جانسون تعطیلات پایان هفته را با ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش پشت سر گذاشت.

در حالیکه فروش جهانی «موآنا» به ۲۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است، دیزنی هفته آینده فیلم «روگ وان:‌ داستانی از جنگ ستارگان» را روانه سینما می‌کند که انتظار می‌رود به گیشه بی‌رمق این‌ روزهای سینمای آمریکا جانی دوباره ببخشد.

سومین فیلم پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» بود که با فروش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری در بیش از سه هزار سالن سینما به مرز ۲۰۰ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی نزدیک شد. فروش جهانی این فیلم از کمپانی «برادران وارنر» در حال حاضر به ۶۸۰ میلیون دلار رسیده است. «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» خارج از آمریکا پرفروش‌ترین فیلم بود.

فیلم علمی‌تخیلی «ورود» با بازی ایمی آدامز و «دکتر استرنج» با بازی بندیکت کامبربچ به ترتیب چهارمین و پنجمین فیلم پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا بودند.

در حالیکه فصل جوایز سینمایی دوشنبه ۲۲ آذر با معرفی نامزدهای گلدن‌گلوب داغ می‌شود، اکران محدود فیلم‌ها در سینمای آمریکا نیز جنب و جوش ویژه‌ای پیدا کرده است.

یکی از مدعیان اصلی فصل جوایز سینمایی موزیکال «لالا لند» به کارگردانی دیمین شزل است. اکران محدود هفته گذشته این فیلم در نیویورک و لس‌آنجلس رکوردشکن بود. «لالا لند» با بازی رایان گاسلینگ و اما استون به صورت میانگین در هر محل اکران ۱۷۱ هزار دلار فروش داشت و با اکران در پنج سینما به فروشی برابر با ۸۵۵ هزار دلار دست پیدا کرد و رکورد میانگین فروش در یک سینما در سال ۲۰۱۶ را به نام خود ثبت کرد. این فیلم پس از «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی وس اندرسون بالاترین میانگین فروش یک فیلم با اکران محدود تاریخ سینما را دارد. «هتل بزرگ بوداپست» در آغاز در چهار سینما اکران و به صورت میانگین در هر کدام به فروشی بالاتر از ۲۰۰ هزار دلار دست یافت.

دیمین شزل «لالا لند» را با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری «لاینزگیت» و «بلک لیبل مدیا» ساخته است. بیش از نیمی از تماشاگران این موزیکال بالای ۳۰ سال داشتند. تعداد سینماهای محل اکران این فیلم تا جمعه آینده به ۳۰۰ سینما افزایش می‌یابد.

اکران این فیلم در برخی از کشورها از جمله کره‌جنوبی نیز آغاز شده است. فروش «لالا لند»‌ در کره‌جنوبی به چهار میلیون دلار رسیده است.

در این میان تعداد سینماهای محل اکران فیلم «جانوران شب‌زی» به کارگردانی تام فورد نیز از ۱۲۷ به ۱۰۰۰ افزایش یافت تا این فیلم با سه میلیون و ۱۹۰ هزار دلار فروش در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا به رده هفتم صعود کند. مجموع فروش «جانوران شب‌زی» در سینماهای آمریکا در حال حاضر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.

«منچستر کنار دریا» به کارگردانی کنت لونرگان یکی دیگر از مدعیان فصل جوایز سینمایی است. این فیلم در حالی که تنها در ۳۶۷ سینما اکران می‌شود، با سه میلیون و ۱۶۰ هزار دلار فروش هشتمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته بود. مجموع فروش «منچستر کنار دریا» در آمریکا هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است.

درست همانند «جانوران شب‌زی» هفته گذشته تعداد سالن‌های محل اکران تریلر سیاسی «خانم اسلون» هم افزایش یافت، تا این فیلم با بازی جسیکا چستین با فروشی برابر با یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار یازدهمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا شود.

فیلم «جکی» با بازی ناتالی پورتمن نیز با اکران محدود در ۲۱ سالن سینما با فروش ۵۰۰ هزار دلاری هفته را به پایان برد. فروش این فیلم پس از ۱۰ روز اکران محدود ۸۶۰ هزار دلار است.

ردیفنام فیلمنام کارگردانهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کل در آمریکای شمالیبودجه

(میلیون دلار)

1موآناجان موسکر

ران کلمنت

۳۱۸.۸۱۴۵۱۵۰
2مهمانی کریسمس اداره

۱۱۷.۵۱۷.۵۴۵
3جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آن‌هادیوید ییتس۴۱۰.۸۱۹۹.۳۱۸۰
4وروددنیس ویلنو۵۵.۶۸۱.۵۴۷
5دکتر استرنجاسکات دریکسون۶۴.۶۲۲۲.۴۱۶۵
6متفقینرابرت زمکیس۳۴۳۵.۶۸۵
7جانوران شب‌زیتام فورد۴۳.۱۹۶.۲۲۲.۵
8منچستر کنار دریاکنت لونرگان۴۳.۱۶۸.۳۸.۵
9ترول‌هامایک میچل

والت دورن

۶۳.۱۱۴۵.۵۱۲۵
10هکسا ریجمل گیبسون۶۲.۳۶۰.۹۴۰

قیمت ها به ملیون دلار است.

 

منبعهالیوودریپورتر / ۱۱ دسامبر، ترجمه: فرزاد مظفری

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 11 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا