اخبار سینمایی

گزارش تصویری از تشییع پیکر داود رشیدی

روز یکشنبه پیکر زنده‌یاد داود رشیدی در میان حضور جمع گسترده‌ای از هنرمندان و علاقه‌مندان به این بازیگر پیشکسوت از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش فیلموویز، صبح روز یکشنبه هفتم شهریورماه روز وداع با یکی از چهره‌های شاخص عرصه بازیگری سینما،‌تئاتر و تلویزیون بود. برای حضور در مراسم وداع با زنده‌یاد داود رشیدی جمعی گسترده از هنرمندان و علاقه‌مندان صبح یکشنبه مقابل تالار وحدت حضور پیدا کردند. در آیین بدرقه این هنرمند علی نصیریان، جمشید مشایخی، احترام برومند، داریوش فرهنگ، علی مرادخانی و حجت‌الله ایوبی سخنرانی کردند.

7

 

3

حضور استاد جمشید مشایخی در مراسم

2

سخنرانی استاد علی نصیریان

9

حضور حسین فریدون معاون اول رئیس جمهور در مراسم

5

وداع بازیگران با آقای تئاتر

4

حضور رضا کیانیان در مراسم

1

آخرین عکس ها

6

 

10

خداحافظی طولانی

داوود رشیدی حائری (۲۵ تیر ۱۳۱۲، خیابان ری تهران[۲] – ۵ شهریور ۱۳۹۵، تهرانهنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود. او بیشتر با نقش‌هایی مانند «آقا حسینی» در فیلم کندو، «مفتش شش‌انگشتی» در سریال هزاردستان و همچنین با بازی تأثیرگذارش در فیلم فرار از تله جلال مقدم شناخته می‌شود. داوود رشیدی همراهِ علی نصیریان، جمشید مشایخی،عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز پنج چهرهٔ برجسته‌ای بودند که در دههٔ چهل شمسی از تئاتر پا به عرصهٔ سینما گذاشتند. وی به‌خاطر فعالیت‌هایش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

احترام برومند، مجری برنامه‌های کودک در تلویزیون همسر او بود و فرهاد رشیدی (دانشمند ایرانی – سوییسی) و لیلی رشیدی، دختر این دو از بازیگران تلویزیون ایران است.

محمد حسین قلی‌پور

نويسنده سينمايى موسس و سردبير "اى من" موسس و سردبير سايت "Filmovies"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا